• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
2
بازار سوت و کور پوشاک؛

تقاضایی برای خرید کت و شلوار وجود ندارد

  • کد خبر : 13953
  • 17 اسفند 1402 - 12:33
تقاضایی برای خرید کت و شلوار وجود ندارد
یکی از فروشندگان معبر تاریخی باب همایون می‌گوید: در حال حاضر مردم به خاطر گرانی‌ها پول کمتری برای خرید اقلامی مانند کت و شلوار کنار می‌گذارند در بازار کت و شلوارهای اقتصادی‌دوز هم وجود دارد که البته بی‌کیفیت هستند و تولیدکننده پارچه آن را کیلویی خریداری می‌کند.

معبر تاریخی باب همایون، بورس مغازه‌های کت و شلوار مردانه است که در آن همه جور کت و شلواری برای هر سلیقه‌ای به خصوص جوانانی که در شرف داماد شدن هستند، یافت می‌شود. نکته مهم آنکه قیمت کت و شلوار در این بازار نسبت به مغازه‌های سطح شهر پایین‌تر است و برای کسانی که می‌خواهند خرید ارزان‌تری داشته باشند بازار مناسبی به حساب می‌آید. اما با اینکه چیزی تا شب عید نمانده و سر خیلی از مردم گرم خانه‌تکانی و خرید برای عید است این راسته را کمتر از انتظار شلوغ می‌بینیم.

به گزارش اعتبار و به نقل از خبرآنلاین، یکی از فروشندگان درباره تفاوت قیمت کت و شلوار به ما می‌گوید: قیمت کت و شلوار به جنس پارچه و هزینه دوخت بستگی دارد. چون الان مردم به خاطر گرانی‌ها پول کمتری برای خرید اقلامی مانند کت و شلوار کنار می‌گذارند در بازار کت و شلوارهای اقتصادی‌دوز هم وجود دارد که البته بی‌کیفیت هستند و تولیدکننده پارچه آن را کیلویی خریداری می‌کند.

فروشنده دیگری هم می‌گوید: : فروشمان نسبت به تولیدی که برای شب عید کرده‌ایم بسیار کم است. علتش هم این است که طبقه متوسط و پایین که باید بازار را راه بیندازند پول کافی برای خرید کت و شلوار ندارد و اصلا آن را جزو کالاهای لازم خود نمی‌داند، طبقه مرفه هم اصلا به این بازارها سر نمی‌زنند و از همان مغازه‌های بالاشهر خرید می‌کنند.

آقای قیصری یکی دیگر از فروشندگان بازار هم عنوان می‌کند: بهترین دوره فروش ما دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ بود. اما این روزها نحوه خرید مردم خیلی تغییر کرده و چون کت و شلوار گران شده و وضعیت اقتصادی مردم هم افت کرده است، شاهد افت تقاضا هستیم. البته به جز گرانی، سلیقه مردم هم تغییر کرده و جوانان کمتر کلاسیک می‌پوشند. ضمن آنکه الان مراسمات و مهمانی‌ها کمتر و همه اینها باعث شده است بازار ما رونق گذشته خود را از دست بدهد.

از این فروشنده که ۲۰ سال در این شغل مشغول است، می‌پرسیم حالا که عید نزدیک است چقدر پدر و مادرها برای فرزندانشان خرید می‌کنند؟ او در پاسخ می‌گوید: با اینکه قیمت ما یک‌سوم بازارهایی مانند بهار و سنایی است اما به خاطر وضعیت اقتصادی، الان مردم تا لباس‌های قبل برای بچه‌هایشان کوچک نشود خرید نمی‌کنند. به هر حال ما در انتظار گرم شدن بازار در روزهای منتهی به سال نو هستیم و امیدواریم بازارمان با نزدیک تر شدن به عید نوروز شلوغ‌تر شود.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=13953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.