• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3
خسارات قطعی برق صاحبان صنایع گیلان احصاء می‌شود

با موافقت معاون استاندار گیلان؛

  • کد خبر : 1587
  • 14 تیر 1402 - 13:34
با موافقت معاون استاندار گیلان؛

  در حالی‌که تحریم‌ها، نبود مواد اولیه، نبود نقدینگی و سایر موانع پیش روی تولید چند سالیست نفس صنعت استان گیلان را به شماره‌ انداخته و چشم انداز تاریکی را برای صنعت بحران زده آن ترسیم کرده، معضل قطعی برق نیز واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع استان را با چالش جدیدی در مسیر تولید مواجه […]

 

در حالی‌که تحریم‌ها، نبود مواد اولیه، نبود نقدینگی و سایر موانع پیش روی تولید چند سالیست نفس صنعت استان گیلان را به شماره‌ انداخته و چشم انداز تاریکی را برای صنعت بحران زده آن ترسیم کرده، معضل قطعی برق نیز واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع استان را با چالش جدیدی در مسیر تولید مواجه کرده و در کنار تعطیلی خطوط تولید هزینه‌های هنگفتی را به آنان تحمیل کرده است.

به گزارش اعتبار، در همین راستا نشست مشترک شرکت توزیع نیروی برق با حضور معاون استاندار گیلان و انجمن مدیران صنایع استان گیلان برگزار شد تا به موجب آن خسارات ناشی از قطع برق صنایع استان در دو بخش حقوق و دستمزد و بیمه و عدم تولید احصا و گزارش شود.

«اکبر تطهیری مقدم» مدیر اجرایی انجمن مدیران صنایع استان گیلان در گفت‌وگو با اعتبار از نشست مشترک شرکت توزیع نیروی برق با حضور معاون استاندار گیلان و انجمن مدیران صنایع با موضوع تبعات منفی قطع برق و خسارات وارده بر بخش تولید و صنعت خبر داد و گفت: پیرو بند ۱۲ این مصوبه مقرر شد خسارت تولید ناشی از قطع برق توسط صاحبان صنایع استان گیلان تنظیم و تا پایان تیر ماه امسال اعلام شود.

تطهیری مقدم با بیان اینکه خسارات ناشی از قطع برق صنایع در دو بخش مجزا بررسی خواهد شد تصریح کرد: از آن جا که برق صنایع به دو صورت با اعلام برنامه قبلی و بدون اعلام برنامه قبلی قطع شده و می‌شود به همین علت قرار است گزارش صاحبان صنایع استان گیلان هم در دو بخش تهیه شود و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بخش دوم یعنی قطع برق با برنامه قبلی که هفته‌ای یک روز اتفاق می‌افتد صاحبان صنایع با دو نوع هزینه در بخش پرداخت حقوق و دستمزد و بیمه کارکنان و عدم تولید مواجه هستند.

مدیر اجرایی انجمن مدیران صنایع استان گیلان ابراز کرد: بر طبق مصوبه این نشست، پیامی برای صاحبان صنایع استان گیلان ارسال شد تا به موجب آن خساراتی که از قطع برق خرداد ماه و تیر ماه متحمل شده‌ و خواهند شد را شامل خسارات عدم تولید، پرداخت حقوق و دستمزد و بیمه کارکنان تا پایان تیر ماه گزارش دهند تا انجمن مدیران صنایع نیز پس از جمع بندی موارد و با برگزاری یک جلسه جداگانه مجموع خسارات را اعلام کند.

تطهیری مقدم در پاسخ به این پرسش که چقدر می‌توان امیدوار بود که چنین مصوبه‌‌ای اجرایی شود گفت: در بخش خصوصی برای هیچ چیزی قابلیت اجرا نداریم ما در قبال صنایع و تولیدکنندگان وظیفه‌‌ای داریم بنابراین بر اساس همان وظیفه و مسئولیت گزارش‌های خسارت را احصاء، اعلام و پیگیری می‌کنیم تا پس از تایید در استان به تصویب کشوری برسد.

وی در مورد اینکه برای پیگیری و جبران بخشی از خسارات و احقاق حقوق از دست رفته صاحبان صنایع و تولیدکنندگان چقدر همدلی و اتحاد در استان گیلان وجود دارد بیان کرد: برگزاری جلسه انجمن مدیران صنایع و استانداری گیلان و مصوبه ۱۲ بندی خود حاکی از همین روحیه همدلی و اتحاد است اما در مورد اینکه رویکردهای کشوری چگونه خواهد بود و خسارات چگونه و با چه کیفیتی جبران خواهد شد هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست زیرا دولت با بحران‌های اقتصادی و مالی مواجه است اما ما همه تلاش خود را برای کمک به صاحبان صنایع استان گیلان انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است، مشکلات مالی دولت به گونه‌‌ای است که بخش اعظمی از خسارت‌هایی که به صنایع و بخش تولید وارد می‌شود را نمی‌تواند جبران کند اما تداوم چنین حرکت‌هایی آن هم در استانی مانند گیلان غنیمت است.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.