• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

سامانه جست و جوی شغل رونمایی شد

  • کد خبر : 1723
  • 18 تیر 1402 - 11:39
سامانه جست و جوی شغل رونمایی شد

سامانه جست و جوی شغل با هدف ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار امروز با حضور وزیر کار رونمایی شد. بر اساس آماری که از سوی معاونت اشتغال وزارت کار ارائه شده است در یک ماه گذشته بیش از ۲۷۰۰ نفر از طریق سامانه جست و […]

سامانه جست و جوی شغل با هدف ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار امروز با حضور وزیر کار رونمایی شد.

بر اساس آماری که از سوی معاونت اشتغال وزارت کار ارائه شده است در یک ماه گذشته بیش از ۲۷۰۰ نفر از طریق سامانه جست و جوی شغل مشغول به کار شده‌اند و نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان روند کاهشی داشته است.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایسنا، «محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از سامانه جست وجوی شغل ابراز کرد: در یکماه گذشته حدود ۹۲۰۰ معرفی‌نامه از طریق سامانه جست وجوی شغل صادر شده و از این طریق ۲۷۳۲ نفر جذب بازار کار شدند.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: در دولت گذشته سامانه‌ای طراحی شده بود که بعد از رونمایی به مشکلات بسیار زیادی برخورد کرد که در دوره جدید با همکاری تیم فنی صندوق کارآفرینی امید این سامانه راه اندازی و امروز رونمایی شد همچنین با راه‌اندازی این سامانه هوشمندسازی خدمات کاریابی‌ها در هدایت نیروی کار نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این سامانه مشاغل نوظهور و رو به افول شناسایی شده است اذعان کرد: در یک ماه گذشته که سامانه اشتغال به صورت غیررسمی رونمایی شد ۳۱ هزار نفر کارجو در سامانه ثبت نام کردند، حدود ۹۰۰۰ عنوان شغلی و ۲۷۰۰ نفر کارفرما نیز در سامانه ثبت شدند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در همین مدت برای ۹۰۰۰ نفر معرفی‌نامه اشتغال صادر شده و در نهایت ۲۷۰۰ نفر به کارگیری توسط کارفرمایان صورت گرفته است.

کریمی بیرانوند از ایجاد  ۷۲۰ هزار شغل ماندگار و پایدار در کشور در مدت بهار سال گذشته تا پایان بهار امسال خبر داد و گفت: با وجود افزایش جمعیت فعال در کشور و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نرخ بیکاری زنان روند کاهشی داشته است.

«نعمت‌الله رضایی» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم در این مراسم تصریح کرد: تاکنون ۷۴۶۹ عنوان شغلی ثبت شده و بیش از ۶۱ هزار نفر درخواست شغلی در این سامانه به ثبت رسیده است همچنین ۱۳۰۰ کارفرما تقاضای خود برای نیروی کار را از طریق این سامانه ثبت کرده‌اند.

«محمد شیخ حسینی» مدیرعامل بانک توسعه تعاون هم در این مراسم عنوان کرد: ۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی با همکاری بنیاد برکت در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه، ازدواج، فرزندآوری، جهش مسکن و اشتغال پرداخت شده است.

حسینی اضافه کرد: در حوزه تسهیلات ازدواج به میزان ۱۷۰ درصد بودجه تخصیصی و در بخش نهادهای حمایتی بیش از ۹۰ درصد منابع پرداخت شده است.

وی افزود: در جهت تبصره ۱۶ بودجه و وام‌های روستایی و عشایری و حساب پیشرفت و عدالت، تسهیلاتی در زمینه مشاغل خانگی و جهش مسکن به شرکت‌های تعاونی پرداخت کردیم که ۱۰۳ درصد از آن در بخش جهش مسکن پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اضافه کرد: بر اساس سند توسعه بخش تعاون قرار است ۲۵ درصد از تسهیلات تکلیفی دولت به بخش تعاون اختصاص یابد که در این زمینه هم بانک‌های عامل و هم دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت سقف ۲۵ درصد هستند.البته بانک توسعه تعاون ۷۰ درصد تسهیلات خود را به تعاونگران و در بخش تعاون می‌پردازد.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=1723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.