• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

محصولات چینی فضای رقابت را از تولیدکنندگان استان گرفته‌اند

  • کد خبر : 3433
  • 23 مرداد 1402 - 7:26
محصولات چینی فضای رقابت را از تولیدکنندگان استان گرفته‌اند
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از دغدغه‌های ما در حال حاضر این است که کالاهای چینی وارد و سپس مونتاژ می‌شوند، متاسفانه شاهد آن هستیم که محصولات چینی فضای رقابتی را از تولیدکنندگان استان گرفته‌اند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: خراسان رضوی مرکزی برای صادرات محصولات محسوب می‌شود و در زمینه تولید پلاستیک و پلیمر و یا صنعت پتروشیمی که جزء صنایع مادر است هم ظرفیت بسیار خوبی دارد.

به گزارش اعتبار و به نقل از ایلنا «امین سلیمان‌پور» مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بخش عمده صنایع این استان بروز نیست نیستند افزود: یکی از معضلات خراسان رضوی تامین مواد اولیه است که باید از طریق بورس ایران تامین شود، هم اکنون برخی فعالان اقتصادی استان در حوزه پلاستیک تنها با ۲۰ الی ۳۰ درصد ظرفیت می‌توانند مواد اولیه را تحویل بگیرند.

سلیمان‌پور بیان کرد: وقتی ما تنها ۳۰ درصد ظرفیت یک فعال اقتصادی را تامین کنیم تولیدکننده مجبور است مابقی مواد اولیه‌اش را از بازارهای جهانی یا آزاد تامین کند بنابراین قدرت رقابت در بازارهای جهانی را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه موضوع تخصیص محصولات پتروشیمی برای تامین نیاز صنایع استان خراسان رضوی از سمت وزارت صمت پیگیری می‌شود اذعان کرد: امیدوارم ظرف دو هفته آینده با همت استاندار در وزارتخانه بتوانیم تامین مواد اولیه را برای صنایع فراهم کنیم زیرا ظرفیت ماشین‌آلات در استان فراهم بوده و از تولیدکنندگان نیز می‌خواهیم به سمت بروز شدن ماشین‌آلات حرکت کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اذعان کرد: اگر مسیر را اصلاح نکنیم و خطوط تولیدی به روزرسانی نشوند بطور قطع قدرت رقابت را از دست خواهیم داد که به نفع تولیدکنندگان داخلی نیست.

سلیمان‌پور افزود: ما با جدیت بحث تامین مواد اولیه را پیگیری می‌کنیم تا این مشکل مرتفع شود و بعد از آن می‌توانیم به سمت قطب اول پلاست کشور شدن حرکت کنیم زیرا خراسان رضوی در این حوزه پتانسیل لازم را دارد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.