• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3
جزئیاتی جدید از انتقال پول آزادسازی شده ایران؛

افتتاح حساب ۶ بانک خصوصی ایرانی در قطر برای دریافت پول کره جنوبی

  • کد خبر : 3602
  • 26 مرداد 1402 - 6:53
افتتاح حساب ۶ بانک خصوصی ایرانی در قطر برای دریافت پول کره جنوبی
بعد از تبدیل منابع ارزی در قالب وون کره جنوبی به یورو و تحویل کامل این منابع به حساب بانک مرکزی کشور سوئیس در آلمان، این منابع به دو بانک در قطر واریز خواهند شد.

۶ بانک خصوصی ایرانی به افتتاح حساب در  دو بانک قطری اقدام کرده اند که پول آزادسازی کره جنوبی به آنجا منتقل خواهد شد.

به گزارش اعتبار به نقل از تسنیم، این خبرگزاری در گزاشی درباره آزادسازی پول ایران در کره جنوبی نوشته است: با توجه به وجود محدودیت در خصوص تبدیل وون به یورو که حداکثر هفته‌ای ۵۰۰ میلیون وون کره اجازه تبدیل به یورو دارد، این فرایند احتمالا بین ۴ تا ۶ هفته طول خواهد کشید.

سپس بعد از تبدیل منابع ارزی در قالب وون کره جنوبی به یورو (که در نهایت مبلغی حدود ۵.۳ میلیارد یورو خواهد شد) و تحویل کامل این منابع به حساب بانک مرکزی کشور سوئیس در آلمان، این منابع به دو بانک در قطر واریز خواهند شد. بر همین اساس ۶ بانک خصوصی ایرانی به افتتاح حساب در این دو بانک قطری اقدام کرده اند که پس از وصول این منابع به بانک‌های قطری، ۵.۳ میلیارد یورو معادل حدود ۶ میلیارد دلار با نسبت‌های مختلفی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

لازم به ذکر است پس از واریز منابع ارزی بلوکه شده‌ی ایران، در فاصله زمانی ۴ الی ۶ هفته اتی دسترسی بانک مرکزی به طور کامل به این منابع ایجاد خواهد شد که با توجه به اعلام رئیس کل بانک مرکزی ایران می‌تواند برای خریدکالا‌های ضدتحریمی از جمله نهاده‌های دامی که بیشترین مصرف ارزی کشور متعلق به این گروه کالایی است، از آن‌ها استفاده کند. لازم به ذکر است منابع ارزی بانک مرکزی در قطر تا سقف قابل توجهی بیمه خواهد شد و تحت تاثیر نوسانات احتمالی قرار نخواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.