• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
استارتاپ‌ها کلید جذب سرمایه خارجی؛

دبی به پایتخت اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 3741
  • 29 مرداد 1402 - 7:09
دبی به پایتخت اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل می‌شود
اتاق بازرگانی دبی گزارش داده که از سال 2017، حدود 96درصد سرمایه‌های جذب شده در اقتصاد دیجیتال امارات، توسط استارتاپ‌های مستقر در دبی انجام شده است.

طبق گزارش اتاق بازرگانی دبی، این شهر می‌خواهد تا سال ۲۰۳۱ به یک مرکز فناوری مهم جهانی تبدیل شود و ارزش اقتصاد دیجیتال خود را به بیش از ۱۰۰میلیارد دلار برساند. دبی برای رسیدن به این اهداف ۱۰۰هزار ویزای طلایی به طور خاص به برنامه‌نویسان و کارشناسان فناوری اختصاص می‌دهد.

به گزارش اعتبار و به نقل از تجارت نیوز، اتاق بازرگانی دبی در جدیدترین گزارشی که منتشر کرده ضمن اعلام آمارهای قابل تامل، به جزئیات برنامه‌های جاه‌طلبانه کشور امارات در حوزه اقتصاد دیجیتال اشاره کرده است.

براساس برنامه‌ریزی‌هایی که اتاق بازرگانی دبی انجام داده است، تخمین‌ زده شده که ارزش اقتصاد دیجیتال ملی امارات در سال ۲۰۳۱ به بیش از ۱۴۰میلیارد دلار خواهد رسید و این رقم حدود ۳۸ میلیارد دلار نسبت به ارزش کنونی بیشتر است.

در این گزارش درباره اینکه دبی چرا و چگونه می‌تواند به پایتخت بعدی اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل شود، دیدگاهی ارائه داده شده از جمله اینکه دبی همیشه به حمایت از کارآفرینی و نوآوری مشهور بوده است. تقریباً ۹۶درصد از کل سرمایه‌هایی که در اقتصاد دیجیتال امارات از سال ۲۰۱۷ جمع‌آوری شده، توسط استارتاپ‌هایی بوده که در دبی دفتر مرکزی داشته‌اند. در سال ۲۰۲۱، تمام استارتاپ‌ها در سراسر کشور امارات ۱٫۲میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند که اکثریت قریب به اتفاق آن به استارتا‌پ‌های مستقر در دبی اختصاص یافته است. همچنین استارتاپ‌های اماراتی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

جذب ۳۰۰استارتاپ از کل دنیا و ساخت ۲۰ یونیکورن

براساس چشم‌انداز تعریف شده، اتاق بازرگانی دبی قصد دارد که ۳۰۰ استارتاپ و ۱۰۰هزار متخصص بین‌المللی در زمینه فناوری‌های پیشرفته را تا سال ۲۰۲۴ در دبی جذب کند و همچنین تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۰ یونیکورن بسازد.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=3741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.