• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3

بورس باز هم رشد می‌کند یا ‌دستاوردسازی هفته دولت است؟

  • کد خبر : 4287
  • 07 شهریور 1402 - 13:34
بورس باز هم رشد می‌کند یا ‌دستاوردسازی هفته دولت است؟
هابیل خاوری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس تا پایان هفته جاری متعادل خواهد بود، زیرا حجم و ارزش معاملات در روز یکشنبه و دوشنبه نوید دست به دست شدن سهام و تعادل در بازار را می‌دهد.

به گزارش اعتبار، از روز شنبه شاخص کل بورس تهران صعود چشمگیری داشته و در هر چهار روز مثبت بوده است. هرچند ناظران هنوز به موج صعودی اساسی آن با شک و تردید می‌نگرند.

در پایان معاملات امروز سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران با رشد ۱۰ هزار و ۹۰۴ واحدی، به ۲،۰۹۵،۰۷۳ واحد رسید.

 

هرچند روز شنبه روز پرخبر و مثبتی برای بورس بود و تکانی اساسی به بازار داد؛ اما انتشار خبر فرموله شدن قیمت‌گذاری خوراک و گاز صنایع نیز در عصر شنبه، نتوانست بازار سرمایه را در روز یکشنبه وارد موج صعودی اساسی کند.

هابیل خاوری، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: بورس تا پایان هفته جاری متعادل خواهد بود، زیرا حجم و ارزش معاملات در روز یکشنبه و دوشنبه نوید دست به دست شدن سهام و تعادل در بازار را می‌دهد.

وی افزود: شاخص کل بورس در ادامه روند صعودی خود این بار می‌تواند تا محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی پیشروی کند؛ ولی برای ادامه صعود باید منتظر رسیدن شاخص کل به این محدوده و اتفاقات مربوط به آن باشیم.

شارژ بازار سهام با تزریق خبر خوراک

سایت تجارت نیوز در رابطه با اخبار بورس نوشت: سی و یکم مردادماه، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در ساعات پس از معاملات بورس، در اظهاراتی اعلام کرد که خبرهای مثبتی برای بورس در راه است. همین خبر کوتاه، بازار سهام را نسبت به اصلاح تصمیم دولت خوش‌بین کرد؛ در نتیجه، معاملات فردای آن روز یعنی یکم شهریورماه، مثبت بود و شاخص کل ۰,۴۳ درصد رشد کرد. خروج پول حقیقی نیز کاهش یافت و به این ترتیب، قدری فضای منفی بازار تلطیف شد.

این روند با آغاز هفته جدید ادامه یافت اگرچه همچنان ارزش و حجم معاملات اندک بود. اما طی دو روز گذشته ارزش معاملات نیز از هفت هزار میلیارد تومان عبور کرده و حجم معاملات نیز دوباره به بالای ۱۲ میلیارد برگه سهم رسید. به ویژه اینکه روز گذشته خاندوزی نیز جزئیات خبر خوش بورسی را اعلام کرد و مشخص شد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به فرمول سال ۹۴ بازگشته و همین روش تا پایان برنامه هفتم توسعه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، خبر خوشی که وزیر اقتصاد می‌توانست هفته‌ها قبل اعلام کند و وضعیت بازار سهام را تغییر دهد، درست در آستانه هفته دولت و به صورت قطره‌چکانی اعلام شد تا بورس را دست‌کم طی این هفته سبز نگاه دارد!

اما آیا این صعود، استارت یک روند در بازار سهام است یا با پایان‌یافتن هفته دولت، نسخه بورس هم پیچیده خواهد شد و بازار سهام دوباره به تاریکخانه دولت باز می‌گردد؟

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=4287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.