• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
3
شرط عجیب سازمان  امور مالیاتی:

برای تخفیف مالیاتی زوجین باید نرخ باروری شهرستان نوزاد زیاد نباشد!

  • کد خبر : 5027
  • 27 شهریور 1402 - 7:43
برای تخفیف مالیاتی زوجین باید نرخ باروری شهرستان نوزاد زیاد نباشد!
، استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده 18 قانون مذکور، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای 2.5 نباشد.

براساس اعلام سازمان  امور مالیاتی برای شرایط معافیت‌ و تخفیف مالیاتی زوجین قبل از باروری باید میزان نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند را بررسی کنند چون اگر نرخ باروری بالای ۲٫۵ باشد؛ فرزند سوم شامل تخفیف و معافیت نمی‌شود.

به گزارش اعتبار، هرچند جز استان سیستان و بلوچستان هیچ استانی نرخ میانگین بالاتر از ۲٫۵  نوزاد را ثبت نکرده است، اما وقتی بررسی آمار به صورت شهرستانی اجرا شود تعداد شهرها کاهش پیدا می‌کند.

توضیحات سازمان امور مالیاتی به شرح زیر است:

۱- طبق مفاد تبصره بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون مذکور، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲٫۵ نباشد.

۲- با توجه به حکم صدر ماده ۱۸ قانون یاد شده، پدر و مادر هر دو به صورت همزمان در صورت احراز سایر شرایط، امکان استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون یاد شده را دارا می‌باشند.

۳- اشخاص مشمول ماده ۱۸ این قانون ، با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، برای هر یک از فرزندان سوم و هر تعداد فرزند متولد شده بعد از فرزند سوم (با رعایت شرط تاریخ تولد از ۱ /۸ /۱۴۰۰ و به بعد)، بدون اعمال محدودیت درخصوص تعداد فرزندان، به مدت سه سال به شرط تصویب در قوانین بودجه سنواتی می‌توانند از تخفیف مالیاتی موصوف، استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=5027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.