• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2

بحران های اقتصادی چگونه بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد؟

  • کد خبر : 5742
  • 08 مهر 1402 - 5:54
بحران های اقتصادی چگونه بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد؟
با بروز مشکلات اقتصادی، محیط های کاری استرس زاتر می شود و ممکن است به  شرایطی مانند اخراج و عدم افزایش دستمزد منجر  شود که حجم کار موجود را افزایش دهد. وقتی اقتصاد رشد منفی را طی می کند، انتظارات کارفرمایان و سازمان ها از کارکنان خود به دلیل نگرانی هایشان افزایش می یابد.

تحولات منفی در اقتصاد مانند بیکاری، توزیع غیرعادلانه درآمد و کاهش ارزش پول ملی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد و ممکن است شرایط منفی مانند بحران های اقتصادی و از دست دادن مشاغل را در پی داشته باشد.

اعتبار- حبیب صدرایی: ممکن است آینده مالی همه ما نامشخص به نظر برسد، به خصوص در این دوره که جهان در حال گذر از بحران های مداوم اقتصادی است، اما این وضعیت برای همیشه ادامه نخواهد داشت.

در گزارشی از سایت ترکیه ای «یاشانتی» آمده است که مشکلات اقتصادی مانند از دست دادن شغل یا عدم دریافت افزایش حقوق می تواند منجر به ناامیدی و احساس درماندگی شود.

این گزارش می‌گوید که درآمد غیرمکفی یا ناتوانی در دستیابی به هر گونه درآمدی، احساس خشم و اضطراب را در افراد ایجاد می‌کند؛ به‌ویژه زمانی که  فرد در برآوردن  نیازها و انتظارات تحت حمایت و تکفل خویش را ناتوان می‌بیند.

بر اساس مطالعات اخیر،  وضعیت مالی بدون توجه به طبقه اجتماعی که به آن تعلق دارید بر سلامتی تأثیر می گذارد و معمولاً در دوره های بحران اقتصادی افزایش مشکلات روانی مانند افسردگی و اختلالات اضطرابی مشاهده می شود.

مواجهه با بحران های اقتصادی

با بروز مشکلات اقتصادی، محیط های کاری استرس زاتر می شود و ممکن است به  شرایطی مانند اخراج و عدم افزایش دستمزد منجر  شود که حجم کار موجود را افزایش دهد. وقتی اقتصاد رشد منفی را طی می کند، انتظارات کارفرمایان و سازمان ها از کارکنان خود به دلیل نگرانی هایشان افزایش می یابد.

این گزارش می افزاید هنگامی که همه این عوامل در نظر گرفته شوند،کارمندان شروع به از دست دادن آسایشی می کنند که قبلاً از آن لذت می بردند . این کارکنان با  نوعی استثمار توسط کارفرمایان آسیب پذیر می‌شوند، زیرا از آنها خواسته می شود وظایف و مسئولیت های بیشتری را انجام دهند.

در مواجهه با مشکلات اقتصادی فرد دچار یک وضعیت عدم قطعیت می شود که نه تنها به سطح درآمد مربوط می شود، بلکه ابعادی از بحران اقتصادی را به طور کلی شامل می شود و توانایی فرد برای برآوردن نیازهای اساسی خویش زیر سوال می‌رود.

 

مقابله با استرس مالی

در این گزارش آمده است که اجتناب از استرس مالی به معنای به دست آوردن پول زیاد نیست، بلکه به معنای دستیابی به سلامت  و آسایش مالی است، به این معنی که حتی اگر پول کمی داشته باشید، در مورد امور مالی خود احساس امنیت کنید و بنابراین کمبود پول به چیزی تبدیل نخواهد شد که افکار و سلامت روانی شما را اشتباه می گیرد.

سلامت مالی عبارت است از:

امور مالی روزانه را کنترل کنید.
آزادی انتخاب هایی که به شما کمک می کند از زندگی لذت ببرید.
برنامه ای برای نحوه برخورد با مرحله بعدی ایجاد کنید.
توانایی جذب شوک های مالی داشته باشید.
به اهداف مالی که تعیین کرده اید برسید.

اگر شغل یا منبع درآمد خود را از دست دادید:

روی راه حل‌هایی که می توانید در کوتاه مدت اتخاذ کنید، مانند درخواست کمک های اجتماعی یا مزایای بیکاری تمرکز کنید.
سعی کنید هزینه های غیر ضروری را کاهش دهید.
به دنبال شغل جدید باشید.
پس از آن، می توانید دوباره روی اهداف مالی خود تمرکز کنید.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=5742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.