• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2
رویترز گزارش داد:

انتظار «رشد کند و کسری بودجه» در عربستان

  • کد خبر : 5878
  • 10 مهر 1402 - 7:19
انتظار «رشد کند و کسری بودجه» در عربستان
عربستان سعودی به گفته خود برای راهی جهت ایجاد ثبات در بازار نفت، تولید نفت خود را به شدت کاهش داده است. قیمت نفت همچنان کمتر از میانگین سال گذشته 100 دلار در هر بشکه است.

بر اساس گزارش رویترز، بیانیه اولیه بودجه عربستان دیروز،شنبه، فاش کرد که این کشور پادشاهی انتظارات رشد خود را کاهش داده است.

اعتبار- حبیب صدرایی: این سند که توسط وزارت دارایی منتشر شده است نشان می دهد که عربستان سعودی انتظار دارد تولید ناخالص داخلی واقعی در سال جاری تنها ۰٫۰۳ درصد رشد کند، در حالی که انتظارات رشد قبلی ۳٫۱ درصد بود.

 

کسری بودجه ۲ درصدی بعد کاهش تولیدات نفتی

 

این سند کسری بودجه ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی را در مقایسه با انتظارات قبلی مازاد ۰٫۴ درصدی پیش بینی کرده است.

عربستان سعودی به گفته خود برای راهی جهت ایجاد ثبات در بازار نفت، تولید نفت خود را به شدت کاهش داده است. قیمت نفت همچنان کمتر از میانگین سال گذشته ۱۰۰ دلار در هر بشکه است.

اقتصاد عربستان سعودی در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نفت ۸٫۷ درصد رشد کرد که به ثبت اولین مازاد بودجه در نزدیک به ۱۰ سال گذشته کمک کرد.

بخش خصوصی باعث رشد اقتصادی می شود

انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی واقعی با حمایت از رشد تولید داخلی فعالیت‌های غیرنفتی ۴٫۴ درصد رشد کند. پیش‌بینی سند این است که  نرخ رشد در سال ۲۰۲۵ به ۵٫۷ درصد و در سال ۲۰۲۶ به ۵٫۱ درصد برسد.

 

اصلاحات ساختاری در جنبه های مالی و اقتصادی

 

در این بیانیه به نقل از محمد الجدان وزیر دارایی عربستان سعودی آمده است که دولت به روند اصلاحات ساختاری در جنبه های مالی و اقتصادی با هدف توسعه و تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و افزایش نرخ رشد اقتصادی پایدار با حفظ پایداری مالی ادامه دهد.

وزیر  دارایی عربستان سعودی تاکید کرد  «اقتصاد عربستان از وضعیت مالی قوی، ذخایر قوی دولتی و سطوح بدهی عمومی پایدار برخوردار است که آن را قادر می‌سازد تا هر گونه بحران آتی را مهار کند. و اصلاحات در اقتصاد پادشاهی منجر به تحولات مثبت  درآمد در میان مدت خواهد شد.»

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=5878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.