• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

ساخت کارخانه خودروسازی شرکت هیوندای در عربستان سعودی

  • کد خبر : 7115
  • 01 آبان 1402 - 15:29
ساخت کارخانه خودروسازی شرکت هیوندای در عربستان سعودی
وزارت صنعت کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که ظرفیت تولید سالانه این کارخانه به 50 هزار خودروی برقی و گازی خواهد رسید و این اولین کارخانه خودروسازی کره جنوبی در خاورمیانه خواهد بود.

«یون سوک یول» ، رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرده  که گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی با ساخت یک کارخانه خودروسازی در عربستان سعودی با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، صندوق ثروت دولتی پادشاهی سعودی، موافقت کرده است.

اعتبار- حبیب صدرایی:  به نقل از خبرگزاری‌ها،  قرارداد ساخت این کارخانه بین  صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان و هیوندای در ریاض همزمان با سفر رئیس جمهور کره جنوبی به کشور عربستان  امضاء شد. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان رئیس هیات مدیره صندوق سرمایه گذاری است.

وزارت صنعت کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که ظرفیت تولید سالانه این کارخانه به ۵۰ هزار خودروی برقی و گازی خواهد رسید و این اولین کارخانه خودروسازی کره جنوبی در خاورمیانه خواهد بود.

گروه هیوندای موتور – سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان از نظر فروش است که شروع به ساخت یک کارخانه در عربستان سعودی می کند. این کشور عربی  تلاش می کند اقتصاد خود را به دور از صادرات نفت متنوع کند و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه بیش از ۳۰۰ هزار خودرو تولید کند.

رئیس جمهور کره جنوبی گفته است که اولین خودروهای خط تولید در سال ۲۰۲۶ روانه بازار خواهند شد. با این حال جزئیات خاصی در مورد محل کارخانه یا مدل هایی که در آنجا ساخته می شوند وجود ندارد.

عربستان سعودی و کره جنوبی  در جریان سفر فعلی یون سوک یول به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، تعدادی توافقنامه و یادداشت همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های دوجانبه بین دو کشور شامل زمینه های مشارکت استراتژیک، انرژی و سایر بخش ها بود.

همچنین مجمع سرمایه گذاری عربستان و کره نیز روز  یکشنبه در ریاض برگزار شد و طی آن ۵۲ یادداشت تفاهم در زمینه توسعه املاک، خودرو، آب، حمل و نقل، گردشگری و انرژی،  انرژی های تجدیدپذیر، فناوری، زیرساخت ها و امنیت سایبری امضا شد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره جنوبی و عربستان سعودی ده ها قرارداد و یادداشت تفاهم به ارزش ۱۵٫۶ میلیارد دلار امضا خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=7115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.