• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0
غولهای بزرگ بازار دنیا:

جنگ غزه ممکن است منجر به بزرگترین رکود جهانی شود!

  • کد خبر : 8099
  • 17 آبان 1402 - 13:49
جنگ غزه ممکن است منجر به بزرگترین رکود جهانی شود!
مدیرعامل جی‌پی مورگان در گفتگو  ساندی تایمز و توضیح می دهد که اگرچه نرخ تورم در آمریکا اخیراً تثبیت شده است، اما می ترسد با روند کنونی دوباره نرخ بهره در  این کشور را به 6 الی 7درصد افزایش یابد. مساله‌ای که کار در چند بخش از جمله املاک و بانکها  را دشوار خواهد کرد. 

دو غول سرمایه گذاری جهان، جیمی دایمن  مدیرعامل جی پی مورگان، و لریفینک، مدیر عامل بلک راک، هشدار دادند که جنگ اسرائیل در نوار غزه، اقتصاد جهانی را به همراه سایر سرمایه گذاران بزرگ تهدید می کند و احتمال رکود اقتصادی بالا است.

به گزارش اعتبار، روزنامه ساندی تایمز به نقل از دایمن مدیر عامل بزرگترین بانک جهان  گفته است  که پیامدهای پس از جنگ بر غزه بسیار جدی است و خاطرنشان کرد که این پیامدها خطرناکترین نوع  از ۱۹۳۸ تاکنون خواهد بود.

دایمن خاطرنشان کرد :  علاوه بر جنگی که اسرائیل علیه غزه به راه انداخت، جنگ روسیه علیه اوکراین نیز وجود دارد. وی افزود: این دو رویداد  «بسیار ترسناک و غیرمنتظره» و بر سر مهمترین مسائل جهان یعنی، آزادی، دموکراسی، غذا، انرژی و مهاجرت هستند.

مدیر عامل  بانک جی‌پی مورگان افزود: جنگ می تواند “تأثیر گسترده ای بر قیمت انرژی و مواد غذایی و تجارت بین المللی داشته باشد.”

همچنین  لری فینک مدیرعامل بلک‌راک( بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان) نیز گفته است: وقتی روسیه به اوکراین حمله کرد، ما گفتیم که دستاوردهای صلح به پایان رسیده است. اکنون با شروع درگیری در خاورمیانه، خطرات ژئوپلیتیکی جهان  را تهدید می‌کند.

فینک خاطرنشان کرد:  ترس در سراسر جهان در حال افزایش است که این امر  منجر به کاهش مصرف و ایجاد هزینه های اضافی می شود و در نتیجه ممکن است در دراز مدت منجر به رکود شود.

تورم و نرخ بهره بالاتر می‌رود!

مدیرعامل جی‌پی مورگان در گفتگو  ساندی تایمز  توضیح می دهد که اگرچه نرخ تورم در آمریکا اخیراً تثبیت شده است، اما می ترسد با روند کنونی دوباره نرخ بهره در  این کشور را به ۶ الی ۷درصد افزایش یابد. مساله‌ای که کار در چند بخش از جمله املاک و بانکها  را دشوار خواهد کرد.

لری فینک مدیرعامل بلک راک  نیز به این نتیجه مدیرعامل بانک جی‌پی مورگان رسیده است.

این همان چیزی است که فینک نیز به این نتیجه رسید.

ترس از افزایش قیمت نفت

بسیاری از نهادهای تخصصی بین‌المللی نگرانی خود را از عواقب جنگ در خاورمیانه بر بازار نفت ابراز کرده‌اند، مخصوصا اگر قرار باشد جنگ گسترش پیدا کند و یا طولانی شود. زیرا این منطقه مسئول بیش از یک سوم عرضه نفت جهان است.
شبح بحران نفت در سال ۱۹۷۳ هنوز در مقابل سرمایه‌گذاران حضور دارد، زمانی که کشورهای عربی تولیدکننده نفت تصمیم گرفتند نفت را در سطح جهانی ممنوع کنند تا اسرائیل را تحت فشار قرار دهند که  تجاوزات خود به کشورهای عربی را متوقف کند. این اقدام  منجر به افزایش قیمت نفت شد که متعاقباً منجر به رکود جهانی شد.

۳۳ روز است که ارتش اشغالگر اسرائیل حملات هوایی و توپخانه ای شدیدی را به نوار غزه انجام داده است که منجر به شهادت بیش از ده هزار و ۵۰۰ فلسطینی  از جمله ۴۳۲۴ کودک و ۲۸۲۳ زن و مجروح شدن بیش از ۲۶ هزار  فلسطینی در نوار غزه و همچنین شهادت ۱۶۳ نفر و دستگیری ۲۲۱۵ نفر در کرانه باختری شده است.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=8099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.