• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0
پای پلیس هند هم به میان آمد؛

دستگیری کلاهبرداران ۳۰۰ میلیون دلاری ارز دیجیتال

  • کد خبر : 8134
  • 18 آبان 1402 - 7:06
دستگیری کلاهبرداران ۳۰۰ میلیون دلاری ارز دیجیتال
پلیس هند هشت مظنون دیگر را در ارتباط با پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال که ارزش آن اکنون به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است، بازداشت کردند. در میان بازداشت‌شدگان چهار افسر پلیس نیز دیده می‌شوند، که نشان‌دهنده گسترش دامنه تحقیقات در این پرونده چند وجهی است.

کلاهبرداری مذکور در ماه سپتامبر افشا شد؛ گزارش‌ها حاکی از فریب هزاران نفر، از جمله تعدادی از مقامات دولتی و کارکنان نیروی انتظامی این کشور، است.

به گزارش اعتبار و به نقل از تجارت نیوز، این کلاهبرداری که ریشه‌های آن به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، قربانیان را با طرح‌های سرمایه‌گذاری گول‌زننده بر پایه کورویو کوین، یک ارز دیجیتال ساختگی، فریب داده است. عملیات موردنظر شبکه‌ای از ارزهای دیجیتال و وب‌سایت‌های تقلبی را دربرمی‌گرفت و در نهایت منجر به کلاهبرداری بزرگ شد.

زمانی که ترویج‌کنندگان این کوین پس از جمع‌آوری سرمایه‌ها فرار کردند. دخالت بیش از هزار افسر پلیس، برخی به عنوان قربانیان ناخواسته و برخی دیگر به عنوان مجرمان فعال، وسعت و فریبکاری این طرح را نمایان می‌کند.

در جریان بازرسی‌ها، محققان حدود ۲۵۰,۰۰۰ کارت شناسایی مرتبط با مظنونین را کشف کردند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که بیش از ۱۰۰ نفر از این کلاهبرداری سودهایی نزدیک به ۲۴۰,۰۰۰ دلار به دست آوردند، در حالی که ۲۰۰ نفر دیگر تقریباً ۱۲۰,۰۰۰ دلار کسب کرده‌اند. تاکنون ۱۸ نفر بازداشت شده‌اند، اگرچه طراح اصلی مزبور، سوبهاش شرما، هنوز در حال فرار است.

نتیجه نامشخص پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال

دایره اجرایی پلیس همچنان در حال بررسی نقش پنج زنی است که به عنوان عوامل یا تبلیغ‌کنندگان برای سردسته این گروه، مظنون هستند. قربانیان از اقشار مختلف جامعه به سرمایه‌گذاری بیش از ۲,۵۰۰ کرور در این طرح پانزی پرداخته‌اند.

هندوستان شاهد افزایش چشمگیر کلاهبرداری‌های پیچیده ارز دیجیتال است، با این حال، مقامات قضایی با چالش‌هایی در پیگرد قانونی عاملان روبرو هستند. تمام این عوامل منجر شده تا نتیجه نهایی پرونده در هاله‌ای از ابهام بماند. بسیاری از کارشناسان دلیل موفقیت این چنین پروژه‌های پانزی در کشوری مانند هند را به عدم دانش کافی عموم مردم از ارزهای دیجیتال نسبت داده‌اند.

بسیاری از کشورها از زمان شروع رکود بازار، در تلاش بودند تا دانش عمومی را نسبت به پدیده رمز ارزها در تمام اقشار جامعه افزایش دهند. همچنین بسیاری از نهادها نیز به توضیح ریسک‌های این بازار و روش‌های کلاهبرداری ممکن با استفاده از رمز ارزها پرداختند. با این حال، هنوز هم بسیاری از افراد در دام پروژه‌ها یا روش‌های کلاهبرداری مختلف می‌افتند.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=8134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.