• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1
از شایعه استعفا تا شایعه معارفه؛

تکلیف مدیرعاملی منطقه آزاد انزلی چه می‌شود؟

  • کد خبر : 8763
  • 29 آبان 1402 - 10:32
تکلیف مدیرعاملی منطقه آزاد انزلی چه می‌شود؟
بر اساس گزارش‌های رسیده شنیده شده است، تنها چند روز مانده به معارفه، سجاد سیاهکارزاده از مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد انزلی استعفا کرده است. اما این شایعه به یک روز نرسیده مجددا خبر انتصاب مدیرعامل جدید به گوش می‌رسد. مشخص نیست وضعیت مدیرعاملی منطقه آزاد انزلی به کجا می‌رسد و علت پخش خبرهای ضد و نقیض چیست؟

به گزارش اعتبار، چند ماهی از حواشی ایجاد شده در خصوص انتصاب سجاد سیاهکارزاده به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی می‌گذرد. بسیاری از نمایندگان گیلان در گفت و گو با رسانه‌ها از انتصاب یک فرد غیربومی که او را ناآشنا به مسایل منطقه آزاد انزلی می‌دانستند، اعتراض داشتند. غیربومی بودن سیاهکارزاده با مخالفت ارکان مدیریتی استان گیلان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد. موضوعی که با بی اعتنایی از سوی مدیریت مناطق آزاد کشور و شخص خاندوزی مواجه شد و گلایه مسوولان گیلان ناشنیده گرفته شد. اما اکنون سوال این است که این استعفا چقدر صحت دارد و آیا شخص آقای خاندوزی این موضوع را تایید می‌کنند؟ چرا در مدت اخیرا چندین بار خبر استعفا و سپس خبر معارفه مدیرعامل جدید شایعه شده است؟
آنچه که در رسانه‌ها بازتاب یافته حاکی از این است که چند روز مانده به جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل پس ازعدم حضور ایشان در جلسات هیات مدیره و لغو یکباره مراسم معارفه روز یکشنبه، محمدسجاد سیاهکار زاده از عضویت در هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان انصراف و استعفا داده است. اما باز هم حواشی دیگری خبر از مراسم معارفه ایشان در روز چهارشنبه می‌دهد.

 

گیلان آزمایشگاه نیست!

در همین زمینه سید کاظم دلخوش عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در در گفت وگو با اعتبار عنوان کرد: بنده از همان ابتدا هم به متولیان و مسئولان امر گفته بودم که گیلان آزمایشگاه نیست که یک مدیری را همینطور به منطقه آزاد انزلی بیاورند.
دلخوش افزود: اگر سیاهکارزاده استعفا داده کار بسیار خوبی کرده است و در عوض مسئولان وزارت اقتصاد هم باید به دنبال افراد و مدیران توانمند و قوی باشند تا منطقه آزاد انزلی و استان گیلان از این بیشتر دچار آسیب نشود.
نماینده صومعه‌سرا در مجلس با انتقاد از اقدام دولت در انتصاب افراد غیربومی در پست‌های مدیریتی گفته است: این رویه نادرست است و مسئولیت چنین انتصاباتی برعهده مسئولانی است که مسئولیت مدیریت ارشد استان را برعهده دارند و آنها باید پاسخگو باشند. حق مردم گیلان این نیست که این‌گونه با حقوق آن‌ها بازی شود. قطعاً با این افراد که هیچ‌گونه آشنایی با فضای گیلان، مشکلات مردم استان و دردهای آن‌ها ندارند همکاری نخواهیم داشت تا این رویه غلط از سوی دولت اصلاح شود.

جواب مردم گیلان را چه کسی می دهد؟

هر چند که نمایندگان و مسئولین استان گیلان بر بومی بودن مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تاکید داشتند و بارها مخالفت خود را با انتصاب وی اعلام می کردند اما سوال این جاست که آقای خاندوزی تاکنون در دو ماه اخیر چه کار می‌کردند؟ و چرا بررسی لازم را در این مدت انجام نمی‌دادند؟
اگر شایعه استعفای سیاهکارزاده صحت داشته باشد، بهتر نبود به جای اینکه دو ماه از وقت و انرژی منطقه آزاد انزلی بر سر آمدن و نیامدن یک مدیر کمتر شناخته شده صرف شود، از همان ابتدا به خواست‌های خیرخواهانه و دلسوزانه مسوولان گیلان توجه می‌شد؟ دو ماه مدیریت مهم ترین و استراتژیک ‌ترین نهاد اقتصادی شمال کشور معطل تصمیم‌گیری‌های شتابزده شد و این موضوع سرمایه گذاری در این منطقه را تحت چالش قرار می‌دهد. اکنون مردم و مسئولان و نمایندگان گیلان از آقای خاندوزی مطالبه دارند. اگر قرار است آقای سیاهکارزاده مدیرعامل منطقه آزاد انزلی باشد پس چرا هنوز بر سر پست مدیریت خود نیامده است؟ و اگر تصمیم مدیریت عالی مناطق آزاد کشور جایگزینی فرد دیگری است چرا این مهم اعلام نمی‌شود؟
اگر چه از الان نمی‌توان درباره عملکرد سیاهکارزاده بر منطقه آزاد انزلی قضاوتی کرد اما فعالان اقتصادی در انتظار تصمیم دبیرخانه مناطق آزاد کشور هستند تا مردم گیلان بیش از این دچار آسیب و فرصت سوزی نشوند. قابل ذکر است سایت تحلیل اعتبار جهت تنویر افکار عمومی در انتظار پاسخگویی جناب آقای سیاهکارزاده و جناب اقای خاندوزی در این زمینه است.

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=8763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.