• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0
در آستانه انتخابات مجلس؛

دعوای رهبران پایداری و اعتدالیون بر سر فساد اقتصادی!

  • کد خبر : 9265
  • 08 آذر 1402 - 15:16
دعوای رهبران پایداری و اعتدالیون بر سر فساد اقتصادی!
منصور حقیقت پور از اصولگرایان نزدیک به لاریجانی واکنش تندی به سخنگوی جبهه پایداری داشت. وی گفت:  به کسی که مو ندارد به تمسخر می‌گویند زلفعلی، به کسی هم که تقوا ندارد می‌گویند متقی فر، حالا این آقای متقی فر باید بگوید ثروت‌اش را از کجا آورده است.

در آستانه انتخابات مجلس، دعواهای سیاسی نیز میان جناح‌های سیاسی بالا گرفته و به افشاگری از زندگی اقتصادی افراد رسیده است.

به گزارش اعتبار، بعد از اینکه سخنگوی جبهه پایداری ادعاهایی را علیه خانواده محمد باقر نوبخت رئیس سابق برنامه و بودجه مطرح کرد، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به آن پاسخ داد. در جدیدترین اظهارات نیز منصور حقیقت پور از نزدیکان علی لاریجانی ادعاهایی علیه صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری مطرح کرده که وی زمانی دنبال خانه استیجاری هشتاد متری بود و بعد مشغول آپارتمان سازی در تهران!

 

پسر نوبخت و تخلف رانندگی هشت میلیارد تومانی!

در ابتدا مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری در گفت و گویی با باشگاه خبرنگاران در اظهارنظری عجیب مدعی شده بود: همسر آقای محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه رئیس سازمان مناطق آزاد بوده و به واردات خودرو دست زده و فرزند ایشان  تخلف رانندگی میلیاردی داشته و ۹ ماشین در اختیار داشته است! وی گفته مجموه تخلفات رانندگی پسر نوبخت هشت میلیارد تومان بوده است. اظهاراتی که بیش از همه مسئولان راهنمایی و رانندگی را زیر سوال می‌برد.

در این رابطه جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه خطاب به سخنگوی جبهه پایداری گفته است« باید از آقای متقی پرسید آیا خود شما تهمت تخلف رانندگی هشت میلیاردی را باور می‌کنید؟! آیا چنین رکورد محیرالعقولی از چشم پلیس راهور پنهان مانده است، چون مثلاً پدر ایشان مسئولیت دارند؟ چنین اتهامات دروغی به مسئولیت مادر یا پدرش چه ربطی دارد؟

وی درباره همسر نوبخت نیز گفت:  ریاست مناطق آزاد شغل محرمانه‌ای نیست که از دید رسانه‌ها و افکار عمومی پنهان بماند و خانم نوبخت مخفیانه متصدی آن شوند و آقای متقی به‌یک‌باره آن را کشف و افشا کنند. همین که ایشان تشکیک کرده‌اند و نمی‌دانند که همسر آقای نوبخت «رئیس یا نایب رئیس» مناطق آزاد بوده‌اند نشان می‌دهد آقای متقی‌فر حتی در اصل خبر تردید دارند و اطلاعات کافی ندارند که همسر آقای دکتر نوبخت هیچ‌گاه، هیچ  مسئولیتی در این نهاد نداشته‌اند. ایشان بانویی خانه‌دار هستند و هیچ سمتی در سازمان مناطق آزاد نداشته‌اند.

 آقای متقی فر باید بگوید ثروت‌اش را از کجا آورده است

در ادامه منصور حقیقت پور از اصولگرایان نزدیک به لاریجانی واکنش تندی به سخنگوی جبهه پایداری داشت. وی گفت:  به کسی که مو ندارد به تمسخر می‌گویند زلفعلی، به کسی هم که تقوا ندارد می‌گویند متقی فر، حالا این آقای متقی فر باید بگوید ثروت‌اش را از کجا آورده است.

زمانیکه این افراد متشکل شدند، برای زیرساخت رفتار سیاسی نیاز به پول داشتند که در این مسیر هم ثروت شخص آقای محصولی می‌تواند موثر باشد، هم چنگی که این‌ها به ثروت نظام جمهوری اسلامی ایران از مسیر‌های ویژه خواری و رانت خواری زده‌اند تاثیرگذار بوده است.

حقیقت پور ادامه داد: یکی از نمونه‌ها بحث سوآپ نفت است. وقتی استاندار اردبیل بودم و محصولی وزیر کشور، او به من خیلی فشار می‌آورد که این پرونده را جمع کنم؛ به موقع خواهم گفت چه کسانی در این پرونده بودند.

محصولی مستاجر محله سلسبیل بود که از رانت شهرداری تهران برج ساز شد!

وی در ادامه اشاره کرد: محصولی آدمی بود که خالص سازی را در ارومیه راه انداخت و باعث انزوای شهیدان بزرگ ما مهدی و حمید باکری شد. وقتی ایشان به تهران آمد، به دلایلی که دلایل آن را نیز به موقع خواهم گفت در یک خانه ۷۰ متری در سلسبیل مستاجر می‌شود. پس از این دوره، سوآپ یک رانت خیلی بزرگی بود که باعث ثروتمند شدن محصولی شد.

استاندار اسبق اردبیل در رابطه با ادعای برج سازی محصولی بیان کرد: من می‌خواهم بدانم تعداد برج‌هایی که از رانت شهرداری تهران توسط محصولی در جماران و کامرانیه و فرمانیه ساخته شد چقدر بود و آیا وجوه قانونی آن را داده‌اند یا خیر؟ تراکم را چگونه استفاده کردند؟ اگر این آمار را ندهند من نشان می‌دهم. سرنوشت آدم‌هایی که صاحب آن اراضی بودند و راضی به فروش نبودند چه شد؟ اگر پیدا کردن این اسامی مشکل است ما در آرشیو داریم. باید تکلیف این برج‌ها مشخص شود، خصوصا برجی که مشرف بر دریاچه چیتگر است.

حالا بعد از اظهارات حقیقت‌پور باید منتظر دعواها و افشاگری‌های جدید باشیم.

 

 

 

لینک کوتاه : https://etebarpress.com/?p=9265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.